Szuba czyli śledź pod pierzynką lub w kożuchu

Szuba, śledź pod pierzynką lub kożuchem to klasyk u mnie w domu zazwyczaj pojawia się na święta.

Składniki:


0,5 kg matiasów
4 buraki
2 ziemniaki
2 cebule
2-3 jajka
4 łyżki gęstego majonezu
kolorowy pieprz

do dekoracji
1-2 łyżki majonezu
pieprz ziołowy
jarmuż
pieczona marchewka
natka pietruszki
listki selera naciowego

Wykonanie:

Jeśli śledzie są mocno słone to je moczymy w mleku ok. 1-2 godzin.

Buraki i ziemniaki wkładamy do żeliwnego garnka, podlewamy 100 ml wody lekko solimy. Wstawiamy do zimnego piecyka nastawiamy temperaturę 200°C, gdy piecyk dojdzie do tej temperatury zmniejszamy do 150°C i pieczemy przez około 2 godziny, aż będą miękkie.

Jajka gotujemy na twardo.

Matiasy kroimy w plasterki, układamy na dno przezroczystej salaterki. Posypujemy drobno pokrojoną cebulą, smarujemy majonezem, posypujemy pieprzem. Ziemniaki ścieramy na tarce, układamy je na śledziach, również smarujemy majonezem i posypujemy pieprzem. Buraki ścieramy na tarce i układamy na warstwie ziemniaków, smarujemy majonezem i pieprzymy. Wierzch sałatki posypujemy jajkiem ugotowanym na twardo.

Sałatkę można dowolnie udekorować, ja wierzch dodatkowo posmarowałam majonezem i za pomocą szablonu i pieprzu ziołowego zrobiłam świąteczny motyw oraz zrobiłam dekoracyjny brzeg z warzyw.

Sałatka najlepiej smakuje, jak smaki się przegryzą, czyli 2-3 godziny od przygotowania.


Komentarze

Popularne posty