Chleb w jajku nadziewany papryką i serem

Chleb w jajku to popularny sposób na wykorzystanie czerstwego pieczywa. Ja trochę podkręciłam ten przepis wkładając między dwie cienkie kromki chleba to co mi zalegało w lodówce. Dzięki temu nic się nie zmarnowało, a mamy świetny przepis na gorące śniadanie lub kolację.

Składniki:

czerstwy chleb
jajka
ser żółty starty lub w plasterkach
papryka
szczypiorek
sól morska
pieprz kolorowy
olej do smażenia

Wykonanie:

Chleb kroimy na podwójne cienkie kromki. Tak jak na zdjęciu. Ważne jest to żeby nie dociąć do końca, żeby można było równo je rozłożyć.
Na kromkach układamy to na co mamy ochotę. Ja posypałam startym żółtym serem, szczypiorkiem i papryką. Posypałam solą i pieprzem. Kanapki składamy i mocno dociskamy dłonią, żeby się zamknęły. Na każdą kanapkę będziemy potrzebować jedno jajko. Kanapki z obu stron zanurzamy w rozmąconym jajku. Chleb powinien trochę nasiąknąć.
Kanapki smażymy na rumiano z obu stron na rozgrzanym oleju.

Smacznego kanapki można nadziać tym co znajdziemy w lodówce. Świetnie smakują z duszonymi na maśle pieczarkami i serem, serem i wędliną lub ziołowym serkiem topionym. Polecam i życzę smacznego śniadania.


 

Komentarze

Popularne posty