Panierowane żółtka



Panierowane żółtka to coś czym z pewnością zaskoczysz swoich gości. Chrupiąca skorupka kryje w sobie delikatne lekko płynne żółtko. Żółtka podałam z kawiorem i gorącą sałatką z fasolki szparagowej, ale można je podać z zielonymi szparagami, na sałacie lub z czym macie ochotę.

Składniki:

jajka dowolna ilość
mąka
bułka tarta
olej do smażenia

do podania:

koperek
kawior z łososia
ugotowana na parze fasolka szparagowa i marchewka
masło
miód

Wykonanie:

Całe surowe jajka wkładamy do woreczka strunowego i wkładamy na 24 godziny do zamrażarki.

Zamrożone jajka polewamy ciepłą wodą i zdejmujemy skorupki. Jajka układamy na głębokim talerzu i zostawiamy do rozmrożenia.

Gdy białka się rozmrożą wyławiamy żółtka, powinny być jeszcze zimne i w środku zamrożone.
Żółtka panierujemy najpierw w mące, a następnie białku i bułce tartej.

Panierowane żółtka smażymy na głębokim tłuszczu przez 1-2 minuty, aż się zrumienią. Odsączamy na papierowym ręczniku.

Żółtka podałam z gotowaną na parze fasolką i marchewką, które po ugotowaniu wymieszałam z masłem i odrobiną miodu. Na żółtka wyłożyłam czerwony kawior. Całość posypałam koperkiem.

Porada:
Pozostałe białka możemy użyć np. do zrobienia bezy lub jajecznicy z białek.


Komentarze

Popularne posty