Pieczona makrela na sałatce z owoców tropikalnych

Makrela to bardzo smaczna ryba morska. Makrela jest tłustą rybą więc idealna jest do pieczenia lub grillowania. Moja dzisiejsza propozycja to pieczona makrela podana na sałatce z rukoli z pomarańczą, kiwi mango. Całość skropiłam sokiem pomarańczy i marakui.

Składniki:

na każdą porcję:
świeża makrela wypatroszona, każda około 300g
sól morska
pieprz kolorowy
cytryna
 
sałatka:
garść rukoli
kilka plasterków czerwonej cebuli
1/2 kiwi
1/2 pomarańczy
kawałek mango
marakuja
czerwony pieprz
natka pietruszki

Wykonanie:

Skórę makreli nacinamy w kilu miejscach. Rybę oprószamy solą i pieprzem. W piekarniku w 220°C rozgrzewamy żeliwną płytę grillową. Na płycie układamy plastry cytryny, a na nich makrelę. Pieczemy około 15 minut na funkcji grill. Ja w połowie pieczenia ostrożnie odwróciłam ryby na drugą stronę, by były równomiernie zrumienione oraz przeszły smakiem cytryny.

W czasie pieczenia ryb przygotowujemy sałatkę. Na talerzach układamy rukolę, na niej kawałki kiwi, mango i fileciki pomarańczy. Z resztek pomarańczy wyciskamy sok. Do soku z pomarańczy przez sitko przecieramy marakuję. Na sałatce układamy rybę. Całość posypujemy natką pietruszki i czerwonym pieprzem. Całość skrapiamy sokiem z pomarańczy i marakui. Do tak przygotowanej ryby podałam razowy kuskus.


 

Komentarze

Popularne posty