Małosolna sałatka z ogórków, cukinii i marchewki

Kiszonki od wieków doceniane są nie tylko za swój smak, ale również cenne właściwości zdrowotne.  Podobno sama Kleopatra wierzyła, że jedzenie kiszonek pozwoli zachować jej młodość i piękny wygląd. Miała rację, gdyż w kiszonkach jest wiele witamin korzystnie wpływających na nasze zdrowie i urodę.
Podczas letnich upałów, kiszonki zrobimy bardzo szybko, więc bez zastanowienia warto kisić ulubione owoce i warzywa, a następnie jeść je na zdrowie. Pyszna, zdrowa sałatka idealna zarówno do obiadu jaki i na kanapki. Dzięki krojeniu warzyw karbowanym ostrzem mandoliny otrzymamy ciekawy efekt kratki.

Składniki:

2 ogórki gruntowe
młoda cukinia
2 młode marchewki
 
na każdy słoik:
gałązka kopru
ząbek czosnku pokrojony w plasterki
papryczka chili
plasterek imbiru
2 ziarna ziela angielskiego
2 liście laurowe
łyżeczka kolorowego pieprzu
pół łyżeczki ziaren kolendry 
pół łyżeczki ziaren gorczycy
pół łyżeczki kozieradki

zalewa:
na litr filtrowanej wody łyżka soli morskiej

Wykonanie:

Do każdego słoika wkładamy przyprawy. Umyte warzywa kroimy w plastry na mandolinie. Ja użyłam mandoliny z karbowanym ostrzem dzięki czemu uzyskałam efekt kratki. Warzywa przekładamy do słoików. Zalewamy solanką. Odstawiamy w ciepłe miejsce na 2-3 do lekkiego zakiszenia. Ja codziennie próbowałam po plasterku, żeby sprawdzić, czy taki efekt mi odpowiada. Po uzyskaniu odpowiedniego stopnia zakiszenia słoiki szczelnie zakręciłam i odstawiłam do lodówki, żeby wstrzymać proces kiszenia. Taka kiszonka to idealna sałatka do drugiego dania lub dodatek do kanapek.
 

Komentarze

Popularne posty