Maślany młody kalafior


Młodą główkę kalafiora dokładnie natarłam masłem i oprószyłam solą morską. Przełożyłam do parowaru. Przy kalafiorze ułożyłam młode marchewki, które nie tylko służyły do dekoracji, ale i uzupełniły smak. Całość ślicznie wygląda i doskonale smakuje.

Składniki:

młody kalafior
10- 12 mini marchewek
50 g masła
sól morska

Wykonanie:

Kalafior obieramy z dużych liści. Te młode i jędrne zostawiamy, będą smaczna po ugotowaniu. Kalafior przekładamy do miski skrapiamy sokiem z cytryny, dodajemy 2 łyżki soli morskiej zalewamy zimną wodą. Odstawiamy na 15 minut- dzięki temu kalafior nabierze lekko słonego smaku, ale również pozbędziemy się jego mieszkańców.
Osuszonego kalafiora dokładnie nacieramy masłem, a następnie oprószamy solą morską. Kalafior oraz marchewki układamy w parowarze. Ja parowałam 25 minut - chciałam, aby kalafior był miękki nie tylko zblanszowany. Uwaga: długość gotowania oczywiście zależy od wielkości kalafiora oraz tego jaki stopień ugotowania preferujemy.

Główkę przełożyłam na półmisek dookoła ułożyłam marchewki i podałam do obiadu. Można również całość dodatkowo polać bułką tartą zrumienioną na maśle.


Komentarze

Popularne posty