Ziołowy kalafior gotowany na parze

Warzywa gotowane na parze zachowują więcej cennych witamin i minerałów niż te gotowane w wodzie. To co dla mnie najważniejsze są pełne smaku i aromatu oraz mają wspaniałą teksturę. Dzisiaj gotowałam całą główkę kalafiora. Przed gotowaniem dokładnie go natarłam domowym masłem pietruszkowo - czosnkowym. Tak ugotowany kalafior jest pełen smaku i aromatu idealnie pasuje jako dodatek do dania głównego.

Składniki:

kalafior

masło pietruszkowo - czosnkowe:
50 g masła
2 ząbki czosnku
kilka gałązek natki pietruszki
sól morska
pieprz kolorowy

Wykonanie:

Kalafiora obieramy z uszkodzonych liści, te młode i ładne zostawiamy, gdyż będą smaczne po ugotowaniu. Kalafior moczymy w wodzie z sokiem cytrynowym przez 10-15 minut.

Masło mieszamy z posiekanym czosnkiem, natką pietruszki oraz solą morską i pieprzem kolorowym.

Ziołowym masłem dokładnie nacieramy kalafiora. Układamy w parowarze. Gotujemy około 30 minut.  

Tak przygotowany kalafior jest niezwykle delikatny, aksamitny z wyraźnym maślano - ziołowym aromatem.


 

Komentarze

Popularne posty