Uda kaczki gotowane próżniowo

Bardzo prosty, niewymagający od nas uwagi sposób na przygotowanie idealnie przyrządzonych udek kaczki. Udka najpierw zapakowałam próżniowo i gotowałam na parze w worku do gotowania sous vide, dzięki temu cały smak i aromat został w środku. Mięso powoli gotowało się we własnym tłuszczu, dzięki czemu uzyskałam podobny efekt do konfitowania. Ugotowane mięso zrumieniłam za pomocą grilla elektrycznego, żeby uzyskać chrupiącą skórkę. Kaczkę podałam na rukoli z młodym surowym buraczkiem i kiszonymi mirabelkami. Wyszło pysznie i bardzo kolorowo.

Składniki:

2 uda kaczki
2 łyżki konfitury pomarańczowej
sos worcestershire
sól morska
liść laurowy
rozkruszone ziele angielskie
tymianek
młody por
mała cebula
 
sałatka:
rukola
młody surowy buraczek

Wykonanie:

Udka, konfiturę, pora, cebulę, sos worcestershire  oraz przyprawy przekładamy do worka przystosowanego do gotowania sous vide. Worek zamykamy próżniowo. Uda kaczki gotujemy na parze 2 godziny. Ugotowane udka układamy na rozgrzanym grillu i chwilę podsmażamy, aż się zarumienią.


Na talerze układamy rukolę, kiszone mirabelki i cienkie plasterki buraczka. Do kaczki możemy podać ulubioną kaszę lub ziemniaki.



Komentarze

Popularne posty