Sałatka z sercami karczochów, grilowanym łososiem Sockeye i krewetkami królewskimi

Na rukoli ułożyłam gorące krewetki, kawałki grillowanego łososia oraz kawałki serc karczochów. Całość polałam sosem ziołowym, a dla wzbogacenia tekstury o chrupkość posypałam ekologicznymi chipsami. Całość świetnie się komponuje i smakuje wybornie.

Składniki:

200 g łososia z Alaski Sockeye
100 g obranych krewetkek królewskich

marynata:
łyżeczka sosu sriracha
2 łyżki oleju rzepakowego
łyżka Martini Fiero
sól morska
pieprz kolorowy
 
2 serca ugotowanych na parze karchochów
 
mała czerwona cebula
 
80 g rukoli
 
kilka chipsów ziemniaczanych, ja użyłam GO PURE
 
sos jogurtowy:
100 g jogurtu nadbużańskiego
sól ziołowa
pieprz kolorowy
ząbek czosnku
koperek
pietruszka
szczypiorek
skórka i kilka kropli soku z cytryny

Wykonanie:

W misce mieszamy składniki marynaty.  Przez 10-15 minut marynujemy w niej rybę i krewetki. Łososia i krewetki grillujemy.
Serca karczochów kroimy w plasterki.
Na rukoli układamy kawałki serc karczochów, kawałki łososia, krewetki i plasterki cebuli. Jogurt mieszamy z ziołami, przyprawami oraz sokiem i skórką cytrynową. Sosem polewamy sałatkę. Całość posypujemy rozkruszonymi chipsami. Podajemy od razu po przygotowaniu.


 

Komentarze

Popularne posty