Zimowa sałatka warzywna z brukselką

Pyszna sałatka warzywna na zimę. Brukselka i marchewki dają chrupkość i doskonałą teksturę. Kolorowe papryki nadają słodyczy i sprawiają, że sałatka ładnie się prezentuje. Ocet winny i miód tworzą pyszną marynatę, w której smaki idealnie się łączą.

Składniki:

500 g brukselki
młoda cukinia
marchewka pomarańczowa
marchewka żółta
papryka czerwona
papryka żółta
papryka zielona
chili
cebula
3 ząbki czosnku
2-3 cm kawałek imbiru
pęczek koperku
pęczek pietruszki
2,5 łyżki soli morskiej

na każdy słoik 400 ml:
3 łyżki octu z białego wina
3 łyżki miodu
łyżka oleju rzepakowego
liść laurowy
kilka ziarenek kolorowego pieprzu
kilka ziarenek kozieradki
gorąca woda

Wykonanie:

Warzywa dokładnie myjemy.
Warzywa kroimy w kawałki. Ja marchewki i cukinię pokroiłam karbowanym nożem, żeby ładnie wyglądały w sałatce. Brukselki w plasterki. Cebulę w półplasterki. Papryki w paski. Czosnek w plasterki. Imbir starłam na tarce. Całość zasypałam solą. Wymieszałam i odstawiłam na godzinę.
Sałatkę dosyć ciasno układamy w słoikach. Do każdego słoika dodajemy przyprawy oraz wlewamy miód i ocet. Pozostałe miejsce uzupełniamy wodą. Słoiki zakręcamy.
 
 Pasteryzujemy 10 minut. Ja do pasteryzacji używam parowaru.
 
 Po wystudzeniu sałatki przechowujemy w suchym, chłodnym i ciemnym miejscu.

Komentarze

Popularne posty