Kremowy sos z nerkowców

Niezwykle pyszny i kremowy sos z nerkowców. Konsystencją przypomina gęstą kwaśną śmietanę.  Taki sos to idealny dodatek do pieczonych ziemniaków, sałatek lub warzyw pokrojonych w słupki. Jeśli nie próbowaliście musicie koniecznie to nadrobić.

Składniki:

300 g nerkowców
125 ml wody
2 łyżki oleju o neutralnym smaku
łyżka soku z cytryny
łyżka octu z białego wina
ząbek czosnku lub łyżeczka czosnku granulowanego
pół łyżeczki musztardy Dijon
pół łyżeczki soli morskiej
pół łyżeczki suszonej cebuli

Wykonanie:

Do wykonania tego sosu należy użyć mocnego blendera minimum 750W, jeśli macie słabszy to lepiej wcześniej namoczyć nerkowce przez około 6-8 godzin.
Ja użyłam blendera o mocy 1000W, więc wszystkie składniki umieściłam w wysokim słoiku i miksowałam do uzyskania idealnie gładkiej i kremowej konsystencji. Słoik zamknęłam i odstawiłam sos na 2-3 godziny do schłodzenia.

Taki sos świetnie pasuje do sałatek, pieczonych ziemniaków, placków ziemniaczanych, frytek lub do warzyw pokrojonych w słupki. Ja często używam go również w zastępstwie majonezu.

Komentarze

Popularne posty