Dalgona coffee - wersja na Ince figowej i niebieskim mlekiem

Dalgona coffee to deser na bazie kawy rozpuszczalnej, cukru, wody i mleka. Internet oszalał na punkcie tego kawowego deseru, więc i ja przygotowałam swoją wersję. Nie za bardzo przepadam za kawą rozpuszczalną, ale za to uwielbiam Inkę, która również świetnie się nadaje.
Przygotowanie jest proste, ale należy pamiętać o proporcjach, kawy, wody i  cukru - powinny wynosić 1:1:1. Do mleka dodałam klika suszonych kwiatów klitorii ternateńskiej dzięki, której uzyskałam błękitne mleko.

Składniki:

2 łyżki kawy zbożowej - Inka z figami
2 łyżki cukru waniliowego
2 łyżki gorącej wody

400 ml mleka
2 łyżeczki Butterfly Pea Tea - Klitoria ternateńska

kilka suszonych kwiatków do dekoracji

Wykonanie:

Inkę, cukier i wodę ubijamy najlepiej za pomocą robota kuchennego. Ubijanie wtedy zajmie na 2-3 minuty. Można ubić również trzepaczką, ale wtedy należy dłużej ubijać.

Mleko podgrzewamy z dodatkiem Butterfly Pea Tea, czekamy, aż  się zaparzy i zabarwi na niebiesko.

Na dno szklanek wsypujemy po rozkruszonym kwiatku klitorii, dodatkowo zabarwi nam mleko.
Następnie wlewamy mleko, a na wierzch wykładamy piankę kawową. Wierzch posypałam rozkruszonym kwiatkiem klitorii oraz przybrałam pączkiem bratka.

Porady:  Deser można podawać zarówno na ciepłym mleku jak i na zimnym z kostkami lodu.


Komentarze

Popularne posty