Drobiowa wędlina w galarecie

Kawałki piersi kurczaka z warzywami i pieczarkami połączone galaretą to świetny pomysł na domową wędlinę. Zazwyczaj robiłam ją przy pomocy szynkowara, ale tym razem poszłam mocno na skróty. Wszystkie składniki wrzuciłam do worka do gotowania sous vide, zapakowałam próżniowo i ugotowałam na parze. Potem tylko worek ułożyłam w foremce i obciążyłam kilogramem mąki by po zastygnięciu cieszyć się pyszną wędliną. Dzięki temu, że cały proces obróbki był w jednym próżniowym worku cały smak został w środku. Jest jeszcze jeden duży plus, zmywanie naczyń ograniczone do minimum - tylko nóż i deska do krojenia.

Składniki:

500 g piersi z kurczaka
ok 10 małych marynowane pieczarek
ok 10 marynowanych perłowych cebulek
3 łyżki mrożonego groszku
3 łyżki kukurydzy
łyżka posiekanej natki pietruszki
łyżka posiekanego lubczyku
ząbek czosnku
kawałek imbiru, około 1 cm
szczypta szafranu
łyżka suszonej marchewki lub mała drobno pokrojona marchewka
opakowanie żelatyny(na 2,5 litra wody)
sól morska
pieprz kolorowy

Wykonanie:

Kurczaka kroimy w kostkę, czosnek przeciskamy przez praskę, imbir ścieramy na drobnej tarce. Wszystkie składniki przekładamy do worka do pakowania próżniowego, przystosowanego do gotowania sous vide. Pakujemy próżniowo za pomocą pakowarki.

Gotujemy na parze przez 40 minut. Worek z wędliną przekładamy do naczynia i układamy, tak by po zastygnięciu galareta miała ładny kształt. Obciążmy z wierzchu, by wszystkie kawałki mięsa, były zanurzone w galarecie. Ja obciążyłam kilogramem mąki. Odstawiamy w chłodne miejsce, by galareta stężała.
Gdy galareta stężeje odstawiamy do lodówki do całkowitego zastygnięcia.
Galaretę kroimy w cienkie plastry i podajemy jako wędlinę.



Komentarze

Popularne posty