Wędlina z jelenia w galarecie z marchewką i fasolką szparagową

Ta wędlina robi się praktycznie sama, a efekt, który otrzymujemy jest zaskakujący - pyszna i elegancko wyglądająca wędlina. Po raz kolejny poszłam mocno na skróty. Wszystkie składniki wrzuciłam do worka do gotowania sous vide, zapakowałam próżniowo i ugotowałam na parze. Potem tylko worek ułożyłam w foremce i obciążyłam kilogramem mąki by po zastygnięciu cieszyć się pyszną wędliną. Dzięki temu, że cały proces obróbki był w jednym próżniowym worku cały smak został w środku. Jest jeszcze jeden duży plus, zmywanie naczyń ograniczone do minimum - tylko nóż i deska do krojenia.

Składniki:

500 g mięsa z szynki jelenia lub sarny
marchewka
300 g fasolki szparagowej, miałam żółtą i zieloną(może być mrożona)
opakowanie żelatyny(na 2,5 litra wody)
ząbek czosnku
kawałek imbiru, około 1 cm
szczypta szafranu
łyżka curry
2-3 łyżki sosu sojowego
sos worcestershire
sól morska
pieprz kolorowy
opcjonalnie mała papryczka chili

Wykonanie:

Mięso kroimy w kostkę. Czosnek przeciskamy przez praskę. Imbir ścieramy na drobnej tarce. Marchewkę kroimy w cienkie słupki.Wszystkie składniki przekładamy do worka do pakowania próżniowego, przystosowanego do gotowania sous vide. Pakujemy próżniowo za pomocą pakowarki.

Gotujemy na parze przez 40 minut. Worek z wędliną przekładamy do naczynia i układamy, tak by po zastygnięciu galareta miała ładny kształt. Obciążmy z wierzchu, by wszystkie kawałki mięsa, były zanurzone w galarecie. Ja obciążyłam kilogramem mąki. Odstawiamy w chłodne miejsce, by galareta stężała.
Gdy galareta stężeje odstawiamy do lodówki do całkowitego zastygnięcia.
Galaretę kroimy w cienkie plastry i podajemy jako wędlinę.

Komentarze

Popularne posty