Jajko w koszulce smażone na klarowanym maśle

Wygląda jak perfekcyjne jajko w koszulce, a smakuje jeszcze lepiej,  gdyż całkowicie było zanurzone w klarowanym maśle gdzie smażyło się przez 2 minuty. Takie jaka są pełne smaku i aromatu idealnie komponują się z lekkimi sałatkami warzywnymi.

Wykonanie:

4 jajka
500 g masła klarowanego
sól
pieprz
koperek pietruszka

sałatka:
ogórek
pomidor
2-3 rzodkiewki
szczypiorek
sałata lodowa
pół łyżeczki cukru
sól ziołowa
pieprz kolorowy
3-4 łyżki jogurtu naturalnego

Wykonanie:

W woku lub głębokim rondelku o nieprzywierającym dnie podgrzewamy klarowane masło.  Do gorącego masła wbijamy jajko i smażymy przez 2 minuty. Jajko powinno być całkowicie zanurzone w maśle. Jajko wyjmujemy za pomocą łyżki cedzakowej, ja dodatkowo na ręczniku papierowym osączyłam z nadmiaru tłuszczu.

Tak samo smażymy resztę jajek.

Jajka podałam na sałatce z nowalijek.

W tym celu pokroiłam warzywa. Jogurt doprawiłam solą, cukrem i pieprzem. Sos dodałam do warzyw. Całość wymieszałam. Rozdzieliłam na porcje, na każdej porcji położyłam po 2 jajka. Jajka posypałam solą, pieprzem i zieleniną.

Komentarze

Popularne posty