Zapiekanka warzywna z parówkami i sosem jogurtowym ze szczypiorkiem czosnkowym


Bardzo smaczna zapiekanka z warzywami i parówkami. Zapiekankę koniecznie podajcie z sosem na bazie jogurtu i szczypiorkiem czosnkowym. Tak proste składniki, a smak na prawdę jest świeży i po prostu pyszny.

Składniki:

mały bakłażan
młoda cukinia
młody ziemniak
pomidor żółty
pomidor malinowy
czerwona cebula
papryka ramiro
3-4 parówki, ja używam Goodvalley
łyżeczka masła

sos szczypiorkowy:
200 g gęstego jogurtu, użyłam nadbużańskiego
pęczek szczypiorku czosnkowego
pieprz kolorowy

Wykonanie:

Warzywa kroimy w plasterki. Układamy je na przemiennie w naczyniu do zapiekania. Na środku układamy parówki. Ja każdą parówkę pokroiłam na 4 części i nakroiłam na krzyż. Całość posypujemy rozkruszoną kostką warzywną lub po prostu solą ziołową i kolorowym pieprzem. Wkładamy łyżeczkę masła. Pieczemy pod przykryciem 45 minut w 180°C, ostatnie 5 minut bez przykrycia.

W czasie pieczenia zapiekanki mieszamy jogurt z posiekanym szczypiorkiem czosnkowym i przyprawami. Odstawiamy do lodówki.

Zapiekankę podajemy z dodatkiem sosu jogurtowego i posypaną świeżą natką selera naciowego i tymiankiem.

Porada: Najlepszy jest domowy szczypiorek czosnkowy, aby go wyhodować do ziemi należy włożyć główkę czosnku, który zaczął kiełkować. Po kilku dniach będziemy mogli się cieszyć domowym szczypiorkiem o wyraźnym aromacie czosnku.

Komentarze

Popularne posty