Domowa przyprawa warzywna - bardzo prosta w przygotowaniu


Zazwyczaj osobno suszyłam warzywa, a następnie łączyłam je z solą. Teraz poszłam na skróty i warzywa zmiksowałam z gruboziarnistą solą, a następnie suszyłam. Już wysuszone, jeszcze raz krótko miksowałam, aby mieć sypką przyprawę warzywną. Jeśli raz ją przygotujecie to zapomnicie o kupnych przyprawach warzywnych.

Składniki:

1 kg soli morskiej, użyłam gruboziarnistej
2-3 marchewki
pasternak
cebula
seler korzeniowy, razem z natką
por
papryka
pietruszka razem z natką
pęczek koperku
2 ząbki czosnku
2-3 gałązki lubczyku
3 łyżki cukru
2 łyżki kurkumy
2-3 suszone prawdziwki

Wykonanie:

Warzywa myjemy, kroimy na kawałki. Natkę selera przebieramy, wybieramy najładniejsze listki.
Warzywa dzielimy na 2-3 porcje, przekładamy do malaksera i miksujemy pulsacyjnie. Dosypujemy sól i jeszcze chwilę miksujemy. Po zmiksowaniu wszystkich warzyw wykładamy je na papier do pieczenia, który układamy na kratce. Suszymy na słońcu lub w piecyku, z włączonym termoobiegiem i lekko uchylonych drzwiczkach w temperaturze 50-60°C.
 
 Gdy przyprawa wyschnie jeszcze raz krótko miksujemy, by pozbyć się bryłek. Przechowujemy w szczelnie zamkniętych słoiczkach. Używamy do zup i sosów.

Porada:
Część przyprawy można przesypać do młynka do przypraw i używać do kanapek, sałatek czy serka wiejskiego.




Komentarze

Popularne posty