Mini gołąbki z liści buraka

Malutkie gołąbki z młodych liści buraka napełnione farszem mięsnym z dodatkiem suszonych moreli, żurawiny i kaszy pęczak. To jest po prostu pyszne.


Składniki:

800 g łopatki wieprzowej
100 g kaszy pęczak
100 g suszonych moreli
50 g suszonej żurawiny
pęczek koperku
sól lub domowa przyprawa warzywna
pieprz
papryczka chili
liść laurowy
ziele angielskie

młode liście buraka, ilość zależy od ich wielkości


Wykonanie:

Kaszę pęczak gotujemy w osolonym wrzątku. Mięso mielimy. Zmielone mięso, łączymy z ugotowanym pęczakiem, posiekanym koperkiem, żurawiną i pokrojonymi morelami. Doprawiamy do smaku przyprawami.

Liście dokładnie myjemy, odcinamy łodyżki. Ja miałam średniej wielkości liście buraka więc na jednego gołąbka potrzebowałam czterech liści, ułożyłam je na krzyż, tak by na siebie nachodziły, na środek położyłam farsz i zawinęłam. Jeśli macie duże liście to dwa wystarczą, należy ułożyć je na krzyż, na środku ułożyć farsz, a następnie zawinąć.














Gołąbki układamy ciasno w garnku, dodajemy liść laurowy, posypujemy domową przyprawą warzywną, lekko podlewamy wodą i dusimy pod przykryciem około 20-30 minut na małym ogniu. Proponuję podawać z jogurtem naturalnym.

Komentarze

Popularne posty