Sól z czosnkiem niedźwiedzim

Do tej pory najpierw suszyłam listki czosnku niedźwiedziego, a później mieliłam je z solą. Tym razem zrobiłam inaczej listki czosnku niedźwiedziego zmiksowałam w malakserze z solą, a potem ususzyłam dzięki czemu uzyskałam sól w pięknym żywym zielonym kolorze oraz wyrazistym czosnkowym smaku i aromacie.

Składniki:

500 g soli morskiej drobnej, można użyć również grubej, wtedy uzyskamy całe kryształki soli
2 duże garści czosnku niedźwiedziego
2 szalotki

Wykonanie:

Czosnek i obrane szalotki przekładamy do malaksera i chwilę miksujemy. Do wstępnie zmiksowanego czosnku i cebuli wsypujemy sól i miksujemy do połączenia składników.
Sól przesypujemy na papier do pieczenia i suszymy w 55-60°C przez 3-4 godziny. Dobrze wysuszoną sól, kruszymy i przesypujemy do szczelnych pojemniczków. Przechowujemy w suchym zaciemnionym miejscu.
Używamy do sałatek, mięs, zup i sosów.

Porada:
Jeśli macie w domu ciepłe miejsce z gorącym kaloryferem możecie również na nim suszyć owoce i warzywa.

Komentarze

Popularne posty